fredag den 15. april 2011

Royal Øl

Øllens navn: Castle Lager - The Premium African Lager
Dato for smagning: 15.04.2011 
Geografisk placering: Mayoka Village ved Lake Malawi 
Dom: 5 slotte
Klokken er lidt over 17, og det betyder at solen så småt er ved at gå ned. Det er fredag, og derfor nyder jeg en lille fyraftens-nu-er-det-weekend-øl ved Lake Malawi. Jeg har fået mig en Castle Lager, som jeg faktisk nyder (den smager også lidt af Carlsberg). Det falder mig ind, at jeg er en dårlig ølanmelder, fordi jeg tydeligvis ikke kan smage forskel på andet end ’god’ og ’dårlig’ øl og åbenbart ikke besidder de der nuancer i mine smagsløg. Men jeg forkaster straks den tanke igen, alene fordi det vil sætte en stopper for min ellers succesrige ølanmeldelse, og det synes jeg faktisk er lidt kedeligt. Nu har vi det jo lige så rart mig og Castle. Flasken er pæn (ja, det tæller da også) og sådan lidt guldagtig på mærkaten - gad vide om den faktisk bliver brygget på et slot? Tror den er sådan lidt snobbet i det. Gud hvor er det egentlig heldigt jeg drikker den lige i dag - var det ikke lige i går at tvillingerne hjemme på det danske slot blev døbt?! Der står på flasken at den er 'a legacy of excellence' og jeg er dælme tilbøjelig til at give hvem end der har skrevet det ret - de har åbenbart også brygget den siden 1895, så de kan deres kram.. aaah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar