fredag den 14. februar 2014

O'Hara Celtic Wheat Beer aka ValentinsØl

Øllens navn: O'Hara Celtic Wheat Beer
Dato for smagning: 14.02.2014
Geografisk placering: Temple Bar, Dublin, Irland. 
Dom: 6  
Det er tilfældigvis Valentins Dag, og jeg sidder helt single mellem alle parrene. Al den kærlighed samlet på ét sted. Det er smukt. Kærligheden. Til øl :)
Jeg har fundet frem til Temple Bar, som er et område fyldt med pubber, livemusik, øl og turister. Jeg har indfundet mig på The Old Storehouse (her har U2 engang spillet - vildt!), og bestilt mig en omgang Beer Battered Fish’n’Chips og en O’Hara Celtic Wheat Beer til. Uha, Dublin kommer stærkt igen efter nå-pilsneren i snavehjørnet i går. Det er FANDME en god øl. Pilsner. Frisk og stærk smag. Jeg kunne drikke litervis af den her. Også på tidspunkter, hvor jeg egentlig ikke har lyst til øl. Fx lige når jeg lige har børstet tænder - fordi jeg har kastet op - af at drikke for meget øl. Uanset tidspunktet, så er den her bare god. Og her midt i kærlighedskonteksten får den faktisk det sidste hjerte opad. 


Nu spiller bandet Whiskey in the Jar (som jeg allerede har hørt mindst 20 gange på mine to dage i byen), og jeg bliver straks opmærksom på, at jeg jo IKKE drikker whiskey. For pokker. Dublin stresser mig med alle sine alkoholiske talenter. Jagten på Irish Coffee er gået ind. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar