lørdag den 24. maj 2014

Forårsfornemmelser og Mørk Kutterøl

Øllenes navn
Forårsfornemmelser og Mørk Kutterøl fra Løkken Bryghus
Geografisk placering: Tap 1
Dato for smagning: 24.05.2014
Dom: 5 og 4

Special guest star: Aske


Aske var begejstret for at være til ølfestival. Og det er der ikke noget at sige til. Hvem vil ikke gerne bruge 6-7 timer på at drikke øl med sin splinternye svigerfamilie, og sammen med en svigerinde (mig) som konstant havde guidebogen fremme og fiskede efter øl-holdninger :) 


Aske valgte, at vi skulle smage øl fra Løkken Bryghus, som havde stand på Den Jyske Ambassade. Det var jeg ikke så tryg ved. Altså at Løkken og Ambassade har samme placering. I mine unge dage var Løkken jo konstant i fjernsynet pga. 'nyhederne' om at unge fik hældt fiskeshots direkte i halsen, mens de gik igennem en bus. Ikke at der er noget galt med det. Eller jo. Men det siger jo intet om deres øltalenter. Det fortæller dog mig, at de på ingen måde skal have en ambassade. Men så igen, der blir vist hældt alt muligt mærkeligt i halsen på folk i KBH, og her er masser af ambassader. Hm. Jeg trækker al min Løkken/ambassade-kritik tilbage.  


Nå tilbage til øllene; først smagte Aske en Forårsfornemmelser, som "helt sikkert var en femmer" aka. en 'pisse-fucking-god-øl'. Den mindede om Fynsk Forår - en af verdens bedste hvedeøl, som man bare bliver glad helt ned i maven (obviously) af at drikke. Den blev fulgt op af Mørk Kutterøl, som ikke var helt så revolutionerende en oplevelse, men stadig var "meget udsøgt", og let på trods af at det var en mørk øl. 


Og jeg må bare lige sige, at Aske altså ikke er hr. hvem-som-helst udi det der med smagsløg. Her har vi jo at gøre med en mand, som hjemmelavede Beaf Wellington på Spise med Price-måden den første gang jeg mødte ham. OMG. Så er man sgu velkommen i familien. Og jeg stoler meget på ham som special guest star her på bloggen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar