lørdag den 10. januar 2015

Langtfra en Fail Ale

Øllens navn: Ale no. 16
Geografisk placering: Til håndboldkamp hos Julie fra Sex & Samfund, Nordvest
Dato for smagning: 10. januar 2015
Dom: 5

Vi så træningskampen mellem Danmark og Island, som opvarmning til håndbold-VM, som starter i næste uge. Det var en fin kamp med mange mål. Og sjældent har jeg da set så meget hår på en håndboldbane. Hår hovedet og hår i hovedet. 

Jeg havde selv blandet slik i en bland-selv-slik-butik (totalt meget den nye stakit-kasket-stafet), og var gået meget strategisk til de mange hylder og kasser: jeg var på jagt efter slik, der passede til aftenens sportsfokus, og endte derfor med at præsentere Julie for en slikskål bestående af træningssko (vingummi og skum), ketchere (vingummi), fjerbolde (vingummi og skum), tandbeskyttere (okay, det var et gebis af det pureste skum, men slikbutikken begyndte at løbe tør for sportsslik) og eightball-tyggegummi. Jeg syntes selv det var genialt, men bevares - der var da rigeligt med vingummi og skum i den slikskål. 

Så var det jo godt, at vi kunne opveje sukkerchokket med en god gedigen øl. Da Julie sagde, at hun havde øl til kampen, troede jeg naturligvis, at det var de klassiske sportsøl: Carlsberg eller Tuborg. Men næh nej. Hun diskede op med den altid fremragende Ale no. 16, som bare smager godt gammeldags forrygende og slet ikke særlig håndboldagtigt. "Lige nu smager den af det kunstige gebis, jeg lige har haft i munden". Men det tog man med - for sportens skyld og for slikskålens originalitet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar