fredag den 26. september 2014

Med Meyer til 25 års jubilæum

Øllens navn: Meyers Saison
Dato for smagning: 26.09.2014
Geografisk placering: NCG
Dom: 4,5

Jeg tog til en reception som altid søde og rare Anne havde været så sød og rar at invitere mig til. Det var pis'hyggeligt. Og her mødte jeg Mette, som er søster til Marianne, som jeg kender fra Sex & Samfund. Og Marianne er lige flyttet til Mozambique, hvor hun har mødt min veninde, Siv (hende der anmeldte Hoegarden). Er verden lige lille?! Nå men vi fik netværket og alt det der man skal, men da det ikke var sjovt at tale om arbejde længere, gik vi over til baren. Og tænk sig, der var øl fra Meyers. Og det kom der en blog ud af. 

For Mette viste sig virkelig godt at kunne lide øl, og hun hav gode råd om andre øl og ølsteder, som jeg burde prøve i KBH. Meyers Saison beskrev hun som sød og pale ale-agtig. Dog ikke så bitter. Og så var den god til den her reception, og "efter en cigaret smager alt bare bedre"... 

Øllens navn: Meyers Brænde Ale
Dato for smagning: 26.09.2014
Geografisk placering: NCG
Dom: 4

Så blev det Annes tur til at anmelde. Og eftersom Anne er en pilsnerpige, var hun skeptisk overfor Meyers ale med brændenælder, hyldeblomst og brøndkarse. Men rutineret og åben som hun var, spyttede hun tyggegummiet ud - skyllede munden i vand - og tog så en slurk. Gudskelov var hun positivt overrasket. Hun kunne dog ikke rigtig smage brændenælderne - men hvordan smager de også overhovedet?! Det har man jo ikke spist siden brændenældesuppen i børnehaven. Jeg bildte mig ind, at jeg godt kunne smage dem. Anne syntes, at den passede godt til reception, men det var så også hende, der havde planlagt det hele. 

Nå ja, og så var der en studentermedhjælper, som var helt overrasket over at finde ud af, at jeg var ølblogger. "Det plejer da kun at være mænd, der gør sådan noget"....!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar