fredag den 14. februar 2014

Smithwicks (siges uden 'w')

Sixpence er oplagt merchandise her
Øllens navnSmithwicks
Dato for smagning: 13.02.2014
Geografisk placering: Pubben Oliver St. John Gogarty
Dom:

Min grankusine Christina har boet i Dublin med sin mand, og hun kom med gode råd til byen, inkl. pubs og øl. Jeg drog derfor fuld af fortrøstning med mine to kolleger til hendes anbefalede pub og øl. Og vi blev ikke skuffede. Det var sørme en fin øl. 

Ovre i hjørnet stod de to obligatoriske irere med en guitar og en violin, og fyrede den af med mere eller mindre klassiske irsk folkemusik-hits. Det lød megagodt, og vi fik noget af et chok, da de åbenbart havde pause, og blev erstattet af ABBA på anlægget. 

Hele pubben inkl. os blev i øvrigt udstyret med gratis sixpences lavet specielt til baren. Det er det tætteste jeg er kommet kasketten fra Smedekroen i Aalborg. Øllen var god, og jeg drak gerne mere. Lidt frugtagtig pilsner. Slet ikke dårlig, men det er også svært at komme efter O’Hara. Jeg skulle aldrig have smagt den øl så tidligt i mit ophold her... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar