fredag den 8. august 2014

Japaneeeeeeese

Øllens navn: Kirin Ichiban
Geografisk placering: Sticks'n'Sushi Istedgade, København
Dato for smagning: 08.08.2014
Dom: 4 (i Japan havde den fået 6)

Mette var på besøg fra Aalleren, så fredag fyraften blev nydt i hendes selskab. Efter at have lavet recap af, hvad der er sket i vores liv det sidste halve år (!!!) faldt snakken på min hobby: the blog. Gud, jeg indser nu, at jeg har en hobby! Wow, endelig bliver mit CV komplet helt uden løgne om at jeg dyrker motion og den slags. Hæ! 

Nå, ved snakken om øl kom Mette straks i tanke om en øl hun havde fået i Japan engang, som bare var vildt god. Pudsigt nok sad vi ca. 100 m. fra en Sticks'n'Sushi, og vi begav os straks afsted på jagten på den japanske succes-øl. 

Og de havde den sgu. Mette genkendte den flotte japanske mærkat. Det var en ganske udemærket øl. Man blev ikke forskrækket af den. Den var sådan blød og rund i smagen og skulle være lavet af ris (sagde tjeneren). Ja der var jo ikke meget hjælp at hente på mærkaten. Alligevel var Mette lidt skuffet. Men hun havde jo også drukket den i dens oprindelsesland. Det kan jeg godt se, kan gøre en forskel. Smager Carlsberg fx lige godt i DK som i Rusland? Det kan man vel ikke engang finde ud af i disse sanktionsdage... Nå, men det er værd at undersøge en dag. 

Modsat den mis-fornøjede katteøl fra sidste uge, var den her vildt god til sushi. 

Kom snart tilbage til KBH, Mette, så vi kan anmelde rødvin :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar