lørdag den 24. januar 2015

6 timers italiensk

Øllens navn: Cortigiano
Geografisk placering: Il Buco på Islands Brygge
Dato for smagning: 24.01.2015
Dom : 5

Så er det afgjort: den niceste italienske cafe/restaurant i KBH er Il Buco på Islands Brygge. Det ved jeg, fordi jeg nu har været der af flere omgange, og sidste gang varede 6 timer. Det var Afton, der hev mig derned til brunch, og det takker jeg hende stadig for.

Vi fik øl, gjorde vi. Cortigiano betød 'kongens hof' - så det var jo faktisk den italienske Carlsberg vi sad og drak. Selvom Italien sgu da ikke har nogen kongo?! Anyways... Bryggeriet hed la Darato del borgo (den gyldne landsby), og hvis de mener øl-farve-gylden, så er jeg helt solgt, og MÅ dertil. Den havde en stærk humle (se mig bruge ægte ølanmelder-udtalelser), hvilket vistnok bare betyder, at den har en stærk smag... (se mig indse, at jeg failer, når jeg bruger ølanmelder-udtalelser). Skål på italiensk hedder chin chin eller salute. Good to know. 



Øllens navn: My Antonia
Geografisk placering: Il Buco på Islands Brygge
Dato for smagning: 24.01.2015
Dom : 6

Og så væltede det ellers ind med italienere, som allesammen var for vilde udi slow food-bevægelsen, og vidste alt muligt sejt om kaffe, chokolade, spiselige insekter etc. Jeg havde intet at bidrage med, så fik i stedet en stakkels italiener til at tale om italiensk økonomi og arbejdsløshed - det er meget mere mig jo - og et opløftende emne blandt italienere der er flyttet til Danmark...!  

Og øllene blev det bare endnu vildere med. My Antonia var en fan-freakin-tastic øl. Især til det udsøgte pølse/oste-bord, der pludselig blev sat frem. Sådan kan 6 timer af ens lørdag åbenbart også gå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar